X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113854
Gözlemler 10228
Videolar 3185

HABERLER


Üç güzel insan: Dağ tepe dolaşıp onarıyorlar

Haberlere Geri Dön Okunma Hiti. : 792
1 Yorum Beğen | 1
uc-guzel-insan-dag-tepe-dolasip-onariyorlar

Kayseri’de üç emekli, Develi ilçesi kırsalında yaban hayvanlarının su içebilmesi için su kaynaklarını onarıyor.

DHA’nın haberine göre işçi emeklileri Enver Bozbeşparmak, Tacettin Özüdoğru ve İlhan Bozbeşparmak, ellerine kazma ve kürek alarak kırsala çıktı.

Üç emekli, Develi kırsalında yaşayan hayvanların su içtiği eski kaynakları, çeşmeleri ve su yollarını onarıyor.

Yerleşim birimlerinden uzakta, dağ yamaçlarında zamanla kaynağı kuruyan çeşmelerden su içemeyen yaban hayvanlarını düşündüklerini belirten üç arkadaş, bir yılda Develi Dağları’nın Tombak mevkiinde 12 su kaynağını çeşme ya da küçük gölete dönüştürdü.

şçi emeklileri son olarak, yaşamını yitiren jandarma albay Hasan Basri Ökender tarafından 1954’te yaptırılan ancak bir süre sonra suyu kesilen çeşmeyi akar hale getirdi.

İlçede yaşayan Enver Bozbeşparmak, yaptıkları işi şu sözlerle anlattı: “Develi Dağları’nın Tombak tepelerinde dolaşırken, dağlarda yaşayan hayvanların eski su kaynaklarına gelerek su aradıklarına bizzat şahit olduk. O günden sonra dağlarda yaşayan hayvanatın su ihtiyacını karşılamak için eski su kaynaklarını arayıp bularak yeniden çeşme haline getirmeye gayret ediyoruz. Bu işi zaman zaman iki ya da üç arkadaşımla birlikte yapıyoruz.”

http://www.diken.com.tr/uc-guzel-insan-dag-tepe-dolasip-hayvanlar-icebilsin-diye-su-kaynaklarini-onariyorlar/ 

 

Yorumlar

ercan99 ercan99 8.06.2026 23:22:52

Çok teşekkürler.|

gürkan gürkan 8.06.2026 23:22:52

Vicdan sahibi bu güzel insanlardan Allah razı olsun, elleri dert görmesin sağolsunlar varolsunlar.

TITUS TITUS 8.06.2026 23:22:52

Öncelikle bu güzel insanlara tüm canlılar adına çok teşekkür ediyorum...|Memeli ve kuşlar dahil tüm canlılar belli bir su kaynağını kullanma eğilimindedir.Aylar önce kuruduğunu bildikleri halde eski su kaynaklarına defalarca giden kuşlar memeliler gördüm.Öyle ki su içmek için ,biraz ötede gürül gürül akan çeşmeye değil ;damla damla akan eski çeşmelerine giden kuşlar gördüm.|Kuruyan çeşmenin yakınına 5 LT.lik pet şişeyi düzenleyip koyduğumuzda ,onlarca kuşun ve memelinin su içmek için akın ettiğini gördüm...|...unutmayalım ;susuzluk her şey...ama tabii ki gazoz içmekle susuzluk dinmiyor (reklamlardaki gibi )...|İzmirde de böyle duyarlı kuşçularımız var ,hatta birisi kurumuş çeşme yerine devamlı akan ve daha sağlam bir çeşme yaptırmıştı...genişçe yalağından sürüler de yararlanıyor...|İsmi lazım değil ,soyadı \'\'KUŞ\'\'olan İzmirli bir üyemiz...ona da buradan teşekkürler ,sevgiler... :)


Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT