Altınordu Belediye Başkanı Ulaş Tepe, Melet Irmağı’nın denize döküldüğü noktada doğanın oluşturduğu kuş cennetinin korunmasının büyük önem taşıdığını, bölgede yalnızca üç günlük gözlemde 104 farklı kuş türünün tespit edildiğini sö
Altınordu Belediye Başkanı Ulaş Tepe, Ordu’da Melet Irmağı’nın Karadeniz’e kavuştuğu noktada eşsiz bir ekosistemin oluştuğunu söyledi.
Başkan Tepe, “Doğanın 20 yılda geri kazandığı bir mucize var; kuş cenneti. Yaban hayatı fotoğrafçısı Alper Tüydeş’in yalnızca 3 günlük gözleminde 104 farklı kuş türü kaydedildi. Aralarında alaca kuyruklakan ve sarı mukallit gibi nadir türler de bulunuyor. Karadeniz kıyısında neredeyse eşi olmayan bir ekosistem ortaya çıktı” dedi.
Başkan Tepe, doğal yaşam alanının korunmasının önemine dikkat çekerek şunları kaydetti:
“Doğa bazen en iyi icraatını biz hiçbir şey yapmadığımızda gerçekleştirir. Bu alanı olduğu gibi korumak; hem Ordu’nun ekolojik mirasına, hem de gelecek nesillere bırakacağımız en değerli armağandır.”
Melet Kuş Cenneti’nin tasarımı Uğurcan Ataoğlu tarafından yapılırken, bölgede tespit edilen kuşların fotoğrafları yaban hayatı fotoğrafçısı Alper Tüydeş tarafından objektiflere yansıdı.
https://www.unyekent.com/haber/melet_irmagi_kus_cenneti_ordunun_ekolojik_mirasi_olmaya_aday-62562.html