X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 519
Fotoğraflar 113853
Gözlemler 10228
Videolar 3185

HABERLER


Kertik İzleme Raporu-3

Haberlere Geri Dön Okunma Hiti. : 875
1 Yorum Beğen | 1
kertik-izleme-raporu-3

Değerli üyelerimiz,

Kertik Yarışı büyük değişiklikler ve inanılmaz bir hızla devam etmektedir. Uzun zamandır son durum ile ilgili bir rapor paylaşmamıştık. 111 gün aradan sonra sizlerleyiz.  İncelemeler sonucunda;

29.03.2019 – 18.07.2019 tarihleri arasında büyük bir atak yaparak şampiyonluğu Ferit Başbuğ’un elinden alan isim Soner Bekir oldu. Aralarında bugün itibari ile sadece 1 tür fark var. Her an değişebilecek bir denge mevcut.

111 gün içinde tür sayısını en çok yükselten isim 173 tür ile Metin Tuncer oldu.  Sıralamasını en çok yükselen isim, Ahmet Kani Vatandaş, 65 sıra birden yükselerek listenin en sonundan 35. sıraya geldi.

Tür artış sayılarına baktığımızda bahar ve yaz mevsiminin kertik yarışı açısından verimli geçtiğini gözlemliyoruz.  140 ve üzeri tür artışı yapan üyelerimiz de listede oldukça dikkat çekiyor. Tür artışının fazla olması rekabeti arttırdığı gibi sıralamanın değişmesini de zorlaştırmakta…

Bunun yanında az kertik yaparak veya kertik yapmayarak hızlı düşüşler yaşayan yarışmacılarımız da listede dikkat çekiyor.

Siz de listedeki son durumunuzu merak ediyorsanız aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz;

https://www.trakus.org/kods_bird/pdf/302260.pdf

 

Tüm yarışmacılarımıza başarılar ve bol kertikli günler dileriz J

 

Yorumlar

mertpsmert mertpsmert 8.06.2026 23:22:52

Soner Bekir\'i tebrik ederim.

erdemedya erdemedya 8.06.2026 23:22:52

KERTIK RPORUNU hazirlayan arkadaslari candan tebrik ediyorum.

riyatg riyatg 8.06.2026 23:22:52

Ali kardeş buralarda da mı aşağı çektiler seni...

Billbergia Billbergia 8.06.2026 23:22:52

Bu yarışı kuş rehberliği yapan birisi kazanacak gibi görünüyor. Anlaşılan o ki yarışmanın şartları hakkında baştan çok fazla kafa yorulmamış. |

çimen çimen 8.06.2026 23:22:52

Eski Kafa yasakcı zihniyetten ziyade, Özgürlük temelli bir anlayışla yönetiliyor site, zor tabi, herkes uyum sağlayamıyor.Sizin Söylediğiniz \" Hep Barcelona şampiyon oluyor, bu yıl da kesin o olacak gibi görünüyor o halde maçlara ne gerek var \" gibi bişey olmuş. Neticede Ormanda kaz arayanlar için değil bu yarışma biraz bilgi biraz gayret gerekli tabi. Eğlence bu, çok kasmaya gerek yok.

ahmetkahraman ahmetkahraman 8.06.2026 23:22:52

Yarışma sayesinde 10 yılda çekemeyeceğim türleri 7 aya sığdırdım. Herkese teşekkürler.

Billbergia Billbergia 8.06.2026 23:22:52

Site maalesef en küçük eleştiri karşısında özeleştiri yapmak yerine sığınaklarına koşup karşısındakilere \"tencere dibin kara seninki benden kara diye bağıran\" bunu da özgürlük diye yutturan bazı kişilere esir olmuş. Yanlış yaptığını kabul etmek tabii ki her zaman zordur ama bu kadar kasmaya da gerek yok diye düşünüyorum.

keremgur keremgur 8.06.2026 23:22:52

Bence de Soner ve Emin bu yarışta olmamalı, onlara Fahri birincilik verilebilir ve yarış amatörler arasında olmalı.

serhattigrel serhattigrel 8.06.2026 23:22:52

Her fikir değerli,|Bence kuralları tekrar bir okuyun;|https://www.trakus.org/kods_bird/pdf/271212.pdf ||İlk defa yaptığımız bir yarışma, kuralları geçen sene açıkladık. |7 ay sonra kimse bir kural değişliği beklememeli.||Yarışma kurallarını tartışmak için de, henüz çok erken olduğu düşüncesindeyim.

cako cako 8.06.2026 23:22:52

Ego yarıştırmayı bırakıp yarışmaya devam etsek daha keyif vermez mi ne dersiniz!!!

keremgur keremgur 8.06.2026 23:22:52

Seneye yapılacak yarışma için söylemiştim, bu sene böyle başladı böyle bitecek, yarışa girenler bunu biliyordu. Seneye soner ve emin fahri birincidir (ve doğal sonuç budur zaten) denir ve yarışmaya sokulmaz. seneye olacak yarışın kuralları bir max. iki ay içinde duyrulmalı, insanlar tatil ve izin programları yapıyor, dolayısı ile tartışılması için çok zaman kalmamış. fikir beyan etmek ego yarıştırmak olarak görülüyorsa diyecek başka bir sözüm yok.

devlebey devlebey 8.06.2026 23:22:52

Bir yarışmada kurallar konulurken, \'\'Ahmet giremez,Mehmet giremez\'\' denilemiyeceğine göre bir tanım yapmak lazım. bu işten para kazananlar giremez denilirse en az 9-10 kişi bu kategoriye sokulabilir.Bunun yanında eşitlik ilkesi öne sürülüyorsa (bir dönem konu olmuştu.Mesela 1dm4 ile çekilen fotoya daha az puan verilsin haksız rekabet oluyur gibi)emekli olan, zengin olan, arazi aracı olan, karavanla gezen , eşi izin veren, eşi de kuşçu olan, vs vs gibi espri niyetiyle de söylenmiş olsa haksızlık iddiası olabilir ki olmuştur.|Fikir beyan etmek Bakanın da dediği gibi herzaman değerli ve önemlidir. Tartışılır.|Ancak bir fikri, tezi öne sürerken baştan kendisini,iddiasını doğru kabul etmek farklı bişeydir.|Görünüşe göre şu kişi kazanacak, bu nedenle bundan sonraki yarışmalarda kural değişikliği mi yapılsa yada bir haksız rekabet ortaya çıkıyor keşke şöyle olsaydı demek son derece adil ve dogru olabilir. |Ama kurallar konulurken fazla kafa yorulmamış demek başka birşeydir.|Yönetici olanlar bu yarışmaya katılmamalı fikrini etik bulunduğu için mesela katılmamışlardır. Burada kolaylıkla tanımlama yapılabilmektedir. |Amatör, profesyonel ayırımı kolay bir ayırım değildir ve birçok kişiyi içerebilir.|bunlar kişisel fikirlerim. Ancak her fikir değerli olup bundan sonra yarışma olursa tartışılıp karara varılır.Saygılar.

asfur asfur 8.06.2026 23:22:52

Sonerin bu yarışmaya katılmasından dolayı bence her yarışmacı gurur duymalı. Öncelikle Sonere teşekkür etmek istiyorum. O bu işi iyi biliyor, şunun vakti bol, öbürünün imkanları çok diye katılımcı kısıtlaması yapmayı düşünmek bence doğru bir fikir değil. ||Bu cümledeki (doğru bir fikir değil) ibaresi yerine (kafa yorulmamış bir fikir) de yazılınabilirdi. Ama aşağılama, küçümseme gibi bir niyetim olmadığı için kullandığım kelimelerde hassas davranıyorum. Bu konuda hassas olmamayı, eş anlamlılardan en iğneleyicisini seçip kullanmayı yeğleyen kişiler de beni kasıyor.. kusura bakmasınlar. ||Ben bu yarışmada il bazında verilere daha çok önem veriyorum. İl bazında tür verilerinin artması ülkemiz açısından çok değerli. Örneğin; Orduda olup, ilin şu anda yetersiz olan kayıtlarına katkıda bulunmak için bu yarışma iyi firsattı ama imkan bulamadım. Önümüzdeki senelerde yarışma devam ederse il bazında verilerin daha ön plana çıkarılması daha iyi olur diye düşünüyorum.

keremgur keremgur 8.06.2026 23:22:52

Kafa yorulmamış fikir, bölümü beni ilgilendirmiyor, onu diyen düşünsün. Soner ve Emin konusundaki fikri cevabımı 2020 kertik kuralları açıklanınca yazacağım. Burada Soner ve Emin sadece birer isim onları şahıslarıyla bir derdim yok, ikisini de çok severim ve yaptıkları işe saygım sonsuz.

asfur asfur 8.06.2026 23:22:52

Alihan, konunun bir tanesi seni ilgilendirmiyor (haklısın) ise diğerini de sonra yazacaksan... bence hiç yazmasaydın daha iyiydi. :) Alihan iyi fotoğraf çekiyor bence onun fotoğrafları günün fotoğrafı seçilmesin. Fahri birinci köşesi açalım. :)

keremgur keremgur 8.06.2026 23:22:52

Sonerin fahri birinciliği ileaynı şey değil ama onur duyarım :)

nizam nizam 8.06.2026 23:22:52

Adım çok geçmiş. |Ben kuş gözlemcisiyim. Bu zevkim 1996\'da başladı, 9 yıllık tecrübeden sonra 2005 yılında profesyonel olarak kuş gözlem rehberliğine başladım. Asıl işim yabancı kuş gözlemcilere, türleri rahat ve kısıtlı sürede bulmakta yardımcı olmak. Bu yıl 2 ay boyunca aralıksız çalıştım. Gelenlerin neredeyse tamamı dünyada 6000 tür üzeri görmüş gözlemciler. Kuş fototoğraflarıyla hiçbir alakaları yok. |Her yıl ortalama 360-380 arası tür görüyorum. Yarışmaya katılma sebebim biraz heyecan katmak ve bir yıl içerisinde minimum kaç tür görebileceğinizi gösterebilmek. Buna istinaden her türün her yıl ilk ne zaman geldiğini takip etmek benim özel hobim. |Hepinize çoook sevgiler

OgunAydin OgunAydin 8.06.2026 23:22:52

Soner\'in, Emin\'in veya baska profesyonel kus rehberinin bu yarismada olmamasini istemek barcelona\'nin, real madrid\'in vb. takimlar ligde oynamasin demek gibi bir şey. Ben boyle tecrubeli kisilerin bu yarismalarda olmasindan memnunum cunku, tecrubeleriyle Turkiye\'ye yeni kuslar katabileceklerini dusunuyorum. Zaten asil amacin yarismak degil de trakusa ve turkiye kus envanterine, dogaya katki saglamak oldugunu unutmamiz lazim diyr dusunuyorum. Bunu sadece bir yarisma olarak gormek temelde olayi yanlis anlamak demektir. Alternatif olarak soyle bir sey yapilabilir. Cok detaylandirmadan gencler, ogrenciler, tecrubeliler ve genel vb. kategorilere ayrilabilir yarisma. |Bu arada baska bir konuyu belirteyim, tur fotograflarinda en detayli kus alani bilgisini veren kisi Soner. Cogu kisi sadece il veya ilce ismini yazip geciyor. Bir cok kisinin Sonerin yer bilgilerinden faydalandigini tahmin ediyorum. Bu bile faydali bir sey.|O katilsin bu katilmasin demek yerine isin zevkini cikarmaya bakmak en guzeli bence.||Selamlar, sevgiler...||

keremgur keremgur 8.06.2026 23:22:52

Soner ile Eminin TR kuşçuluğuna faydası önemli değil çok ama çok önemli. Gönül isterdiki onlardan elli tane yüz tane bin tane olsun. Bana yanlş gelen tarafı ise şu; Barcelona ve Real Madridin Türk takımı olduğunu düşünelim ve bunları amatör lige gönderip diğer takımlara hadi buyurun şampiyon olun demek gibi olması. Sonerin başarısı süper ama beklenen sonuç, birinci olamasaydı zaten ayıp olurdu, Eminde girseydi ondanda en az ikincilik beklenirdi.

devlebey devlebey 8.06.2026 23:22:52

Sayın Ferit beyin başarısı, gayreti fedakarlıkları çok kıymetli, takdire şayandır. Yarışma da bitmiş değildir.Mustafanın yazdığı gibi sıralamanın nasıl olacağı Ferit beyin başarısını gölgelemez. Kendisini şiddetle takdir ediyorum. Ve ha gayret diyorum. Destekcisiyim..


DİĞER HABERLER
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 519  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT