İZMİR-ÇİĞLİ-GEDİZ DELTASI GÖZLEMİ
Tüm TRAKUS üyelerine ve doğa dostlarına merhaba. İlk iki gözlemimi Bafa Gölünde yaptıktan sonra 3. Gözlem için Gediz Deltasına gitmeye karar verdim. Aydın merkeze yaklaşık 140 km mesafede olan Deltaya sabah saat 8.30da ulaştım. Delta parkurunun 20 km ve araç girişinin yasak olduğunu daha önceden öğrenmiştim. Bisiklet kullanmayı da tercih etmediğim için sanki trekkinge gidiyormuş gibi hazırlandım. Bu tercihim oldukça işime yaradı. Sabah deltada sert bir poyraz rüzgarı vardı ve öğlene kadar sürdü. Uygun yürüyüş kıyafetlerim, bere ve eldivenlerim nedeniyle üşümedim. Delta girişine giden yol üzerinde beni yüzlerce flamingo karşıladı. Onlara küçük karabataklar, gümüş martılar ve saksağanlar eşlik ediyordu. Delta içinde ise onlarca karaboyunlu batağan vardı. Yine flamingolar, küçük karabataklar, suna, fiyu, yeşilbaş, çamurcun sürüleri ilk göze çarpanlar arasındaydı. Deltada beklediğimin aksine küçük ötücü kuşlar ve yırtıcı kuşlar az sayıdaydı. Günün sürprizleri çit kuşu ve kaşıkçı kuşları oldu. Kuğular ve tepeli pelikanlar çok cömert pozlar verdiler. Dikkatimi çeken şeylerden biri de deltadaki kuşların ürkekliği oldu. Korunan bir alanda kuşların bu kadar ürkek olmalarını beklemiyordum doğrusu. Sanırım deltada iyi fotoğraf çekebilmek için kamuflaj şart. Saat 13.30 gibi deltaya yürüyüş grupları gelmeye başladı. Bu nedenle saat 14.00de manzaraya karşı içtiğim güzel bir bardak kahve ve bir parça çikolata ile gözlemime son verdim. Delta çıkışındaki kanallarda delta içinde gözlemlemediğim sakarmeke ve su tavuklarını gözlemledim ve onları da gözlem notlarıma ekledim.
OLUMLU: İzmir Büyükşehir belediyesini böyle güzel bir projeyi desteklediği için kutlamak isterim. Emeği geçen herkese çok teşekkürler.
OLUMSUZ 1: Deltaya araç girişi yasak olmasına karşın delta içinde en az 4-5 adet araç vardı. Bu güzel tesis de bir toplumdaki az gelişmişliğin belirtilerinden olan ayrıcalıklı birey ve adam kayırma dan nasibini almış.
OLUMSUZ 2: Delta girişindeki kafeterya bana filmlerde izlediğimiz Sovyet dönemine ait marketleri hatırlattı. Bomboş
Hemen hiçbir şey yok.
TEŞEKKÜR: Son olarak bu güzel etkinliği gerçekleştirmemde deneyimlerini ve bilgilerini paylaşarak destek olan Osman Can Beye (Kingfisher), Okyay Beye (Gedizmen) ve fotoğraf çekim teknikleri konusunda tüyo veren Zafer Beye (Zaferk) çok teşekkür ederim.
Gözlem süresi; 6 saat