X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184

GÖZLEM DETAY


İzmir, / Çiğli gözlemi

13.12.2015 mademiral

İZMİR-ÇİĞLİ-GEDİZ DELTASI GÖZLEMİ Tüm TRAKUS üyelerine ve doğa dostlarına merhaba. İlk iki gözlemimi Bafa Gölünde yaptıktan sonra 3. Gözlem için Gediz Deltasına gitmeye karar verdim. Aydın merkeze yaklaşık 140 km mesafede olan Deltaya sabah saat 8.30’da ulaştım. Delta parkurunun 20 km ve araç girişinin yasak olduğunu daha önceden öğrenmiştim. Bisiklet kullanmayı da tercih etmediğim için sanki trekkinge gidiyormuş gibi hazırlandım. Bu tercihim oldukça işime yaradı. Sabah deltada sert bir poyraz rüzgarı vardı ve öğlene kadar sürdü. Uygun yürüyüş kıyafetlerim, bere ve eldivenlerim nedeniyle üşümedim. Delta girişine giden yol üzerinde beni yüzlerce flamingo karşıladı. Onlara küçük karabataklar, gümüş martılar ve saksağanlar eşlik ediyordu. Delta içinde ise onlarca karaboyunlu batağan vardı. Yine flamingolar, küçük karabataklar, suna, fiyu, yeşilbaş, çamurcun sürüleri ilk göze çarpanlar arasındaydı. Deltada beklediğimin aksine küçük ötücü kuşlar ve yırtıcı kuşlar az sayıdaydı. Günün sürprizleri çit kuşu ve kaşıkçı kuşları oldu. Kuğular ve tepeli pelikanlar çok cömert pozlar verdiler. Dikkatimi çeken şeylerden biri de deltadaki kuşların ürkekliği oldu. Korunan bir alanda kuşların bu kadar ürkek olmalarını beklemiyordum doğrusu. Sanırım deltada iyi fotoğraf çekebilmek için kamuflaj şart. Saat 13.30 gibi deltaya yürüyüş grupları gelmeye başladı. Bu nedenle saat 14.00’de manzaraya karşı içtiğim güzel bir bardak kahve ve bir parça çikolata ile gözlemime son verdim. Delta çıkışındaki kanallarda delta içinde gözlemlemediğim sakarmeke ve su tavuklarını gözlemledim ve onları da gözlem notlarıma ekledim. OLUMLU: İzmir Büyükşehir belediyesini böyle güzel bir projeyi desteklediği için kutlamak isterim. Emeği geçen herkese çok teşekkürler. OLUMSUZ 1: Deltaya araç girişi yasak olmasına karşın delta içinde en az 4-5 adet araç vardı. Bu güzel tesis de bir toplumdaki az gelişmişliğin belirtilerinden olan “ayrıcalıklı birey” ve “adam kayırma” dan nasibini almış. OLUMSUZ 2: Delta girişindeki kafeterya bana filmlerde izlediğimiz Sovyet dönemine ait marketleri hatırlattı. Bomboş… Hemen hiçbir şey yok. TEŞEKKÜR: Son olarak bu güzel etkinliği gerçekleştirmemde deneyimlerini ve bilgilerini paylaşarak destek olan Osman Can Bey’e (Kingfisher), Okyay Bey’e (Gedizmen) ve fotoğraf çekim teknikleri konusunda “tüyo” veren Zafer Bey’e (Zaferk) çok teşekkür ederim.

Gözlem süresi; 6 saat



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 38 Gözlenen toplam kuş adedi: 38


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     13.12.2015 22:42:00
Gozlem girisi sayfasindaki kus listesinde kasikci kusunu goremedim. Bu nedenle gozlem notlarina ekleyemedim.
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     14.12.2015 10:17:00
Emeğinize sağlık Mehmet Ali bey. Listede kaşıkçı gözünüzden kaçmıştır. Düzenle butonu ile kaşıkçıyı ekleyip güncelleyebilirsiniz.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     14.12.2015 10:28:00
Özgür Bey teşekkür ederim. Kaşıkcı kuşu leylekgiller familyasından sanırım. Ancak bu başlık altında görünmüyor. Sizin mesajınızı okuduktan sonra yeniden baktım, yok. Dün aynı başlık altında bulunması gereken çeltikçi de görünmüyordu ancak bugün görünüyor. Sistemle ilgili bir hata olabilir mi?
cevap yazın
nihhans
nihhans     |     14.12.2015 13:53:00
Güzel bir gözelm olmuş Mehmet Ali bey. Dün ben ve bir arkadaşım da oradaydık. Bir dahaki sefere gelmeden bir kaç gün önce haber verirseniz bir organizasyon yapabiliriz. Selamlar.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     14.12.2015 14:09:00
Çağlar Bey çok teşekkür ederim. Sanırım bölgeyi tanımamaktan dolayı görmeyi çok istediğim bazı türleri göremeden döndüm. Bölgeyi tanıyan biriyle gözlem yapmak çok iyi olurdu. Bu tür etkinlikler için, İzmir içinde yada başka bir ilde olsun fark etmez, bana haber verirseniz seve seve katılırım. Hafta içi çalışıyorum ancak hafta sonlarımı bu tür etkinliklere ayırıyorum. Görüşmek üzere. Selamlar.
cevap yazın
whitesinek
whitesinek     |     14.12.2015 17:47:00
Güzel bir gözlem Mehmet Ali Bey, özellikle bir ilk ziyaret için. Tebrikler.

Havanın rüzgarlı olması eminim gözlemi sizin için daha yorucu yapmasının yanı sıra, Batıklık Çintesi ve Bıyıklı Kamışçın gibi türlerin ortalarda gözükmemesine neden olmuştur. Selamlar.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     14.12.2015 17:53:00
Osman Bey çok teşekkür ederim. Çok keyifli bir gün geçirdim. Sizin önceki gözlemlerinizde kayıt altına aldığınız kılıçgaga, kızılbacak, küçük kumkuşu, karakarınlı kumkuşu gibi türleri göremedim. Bu türleri görmek için yine gelmek istiyorum. Belki de doğru yerlere bakmadım. Alan oldukça büyük. Görüşmek dleğiyle. Selamlar.
cevap yazın
whitesinek
whitesinek     |     14.12.2015 19:22:00
Bahsettiğiniz türleri önümüzdeki aylarda her zaman deltada görebilirsiniz. Ayrıca, soğukların gelişine de bağlı olarak, Ocak sonundan itibaren yeni ördek türleri, kızkuşu, altın yağmurcun ve tarakdiş gibi kuşlar da gelmiş olur.

Bir dahaki gözleminizi Ocak sonu - Şubat başı gibi planlayabilirsiniz. Selamlar.

cevap yazın
leomessi35
leomessi35     |     16.12.2015 12:33:00
Güzel gözlem olmuş Mehmet Ali bey, emeklerinize sağlık, bu alanda ben çok yürüdüm, o nedenle çok iyi bilirim aldığınız keyfi, sadece mayıs ayında yürümenin biraz sıkıntılı olduğunu söyleyebilirim, malum yavrular için bütün hayvanlar çok tedirgin oluyorlar, gezdikçe kendinize yatacak ve sabit gözlem yapacak yerler keşfedeceksiniz, alan gerçekten çok büyük, selamlar.
cevap yazın
aysem54
aysem54     |     16.12.2015 12:45:00
Güzel gözlem için Tebrikler Mehmet Ali Hocam, Kaşıkçı sistemden düşmüş, en kısa sürede eklenecek, sistem düzeldiğinde eklemeyi yaparım gözleminize.
Selamlar.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     16.12.2015 13:07:00
Sezai Hocam çok teşekkür ederim. Çok haklısınız şimdiden alan konusunda biraz fikrim oldu. Gediz deltası tekrar tekrar gitmeyi hak eden bir yer. Selamlar.

Mustafa Bey çok teşekkür ederim. Sisteme eklendiğinde düzeltmeyi yaparız. Selamlar.
cevap yazın
Njeremijenko
Njeremijenko     |     16.12.2015 18:50:00
Elinize sağlık Mehmet Ali Bey...Çok güzel bir gözlem olmuş.Özellikle çıt kuşu için gitmeye değer diye düşünüyorum...Selamlar...
cevap yazın
aysem54
aysem54     |     16.12.2015 19:02:00
Kaşıkçı sisteme eklenmiştir :)
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     16.12.2015 19:11:00
Turgut Hocam çok teşekkür ederim. Uygun bir tarihte bir organizasyon yapalım. Selamlar.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     16.12.2015 19:12:00
Mustafa Bey eklemeyi yaptım. Çok teşekkür ederim. Selamlar.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     16.12.2015 20:23:00
Mustafa Bey cok tesekkur ederim. Gorusunuze katiliyorum. Avcilar her yerde ve hic bir canliya rahat bir nefes aldirmiyorlar. Gecen hafta Bafa da bile koruma alani olmasina ragmen kuslara ates eden insanlar vardi. Avcilik bir spor degil bence. Hatta tamamen yasaklanabilse cok iyi olur diye dusunuyorum. Selamlar.
cevap yazın
OddYn
OddYn     |     17.12.2015 12:39:00
Mehmet bey hocam Gediz Şubat ayında güzel olur o zamanda da gitmek lazım elinize sağlık
,şu aralar bazı sağlık problemlerimden dolayı pek arazi yapamasamda sürekli gönlümüz doğayla esenkalın...
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     17.12.2015 13:00:00
Kenan Bey teşekkür ederim. Çok geçmiş olsun. Kendinize dikkat edin. Sağlık en önemli şey. Selamlar.





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT