X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184

GÖZLEM DETAY


Aydın, Söke / Bafa gölü gözlemi

14.11.2015 mademiral

Tüm TRAKUS üyelerine ve doğa dostlarına merhaba. Hafta içinde bir dürbün edinince bugün ilk gözlemimi yapmaya cüret ettim. Havanın güzel olmasından yararlanarak Bafa Gölü’ndeki Serçin Köyü mevkiine gittim. Bu mevsimde bahçelerde zeytin hasadı yoğunlaşmış, tarla sürenler ve balık tutanlar da vardı. Konuştuğum çiftçiler bu yıl Bafa Gölünde su seviyesinin oldukça düşük olduğunu, bunun da kuş sayısının azalmasına neden olduğunu söylediler. Gözlem boyunca gördüğüm kuşları fotoğraflamaya, tanımlamaya ve sayarak not etmeye çalıştım ancak tabii ki mevcut bilgimle tüm kuşları tanımlayabilmem mümkün değil. Bu nedenle sadece emin olabildiğim türleri gözlem notlarına ekledim. Gölde en fazla bulunan kuş türü karabataklardı. Özellikle gölün orta bölümünde sürüler halinde dinleniyor ve zaman zaman geçen kayıklardan korkarak uçarak yer değiştiriyorlardı. En iyi dileklerimle.

Gözlem süresi; 2 saat



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 16 Gözlenen toplam kuş adedi: 16


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
OddYn
OddYn     |     15.11.2015 16:01:00
Mehmet Ali bey hocam emeklerinize sağlık aktif kuş gözlemciliğine hoşgeldiniz,bu sayede hem kuşlar öğrenilip kayıtlanıyor,alanlar taranıyor hem de fotoğraf sayesinde birkaç güzel kareden ötesi çevredeki olumsuzluklara bir yere kadar da olsa müdahale edebilecek dostlarımızın çoğalması hepimizi mutlu ediyor sanırım,saygı ve selamlarımla...
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     15.11.2015 17:30:00
Kenan Bey çok teşekkür ederim. Orta karar bir 10x42 dürbün aldım ve ilk adımı attım. Umarım bundan sonrası da gelir. Ben Aydın, Muğla, İzmir, Denizli, Isparta ve Manisa illerini kardeş iller olarak görüyorum. Umarım sizlerin kuş gözlemciliği hakkındaki değerli tecrübelerinden de yararlanırım. Beraber de güzel gözlemler yaparız. Selamlarımla,
cevap yazın
OddYn
OddYn     |     15.11.2015 20:54:00
Mehmet Ali hocam tabiki de inşallah güzel gözlemlere imza atarız,selamlar...
cevap yazın
Njeremijenko
Njeremijenko     |     16.11.2015 18:47:00
Mehmet Ali Hocam güzel bir çalışma olmuş...Gözlem yaptığınız bölgede orada yaşayanların dediği gibi kuşların sayısal azlığı dikkat çekiyor...Ben de her pazar oraya gitmeye çalışıyorum.Hatta son 20 gün Tavşancıl fotoğraflamak amacıyla Trakuş üyelerimiz de gelip güzel kareler aldılar...Sizin de karşınıza çıkar mutlaka... Umarım bir gün karşılaşırız...İyi çalışmalar...
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     16.11.2015 19:14:00
Turgut Hocam merhabalar,
ben de sizinle tanismak ve kus gozlemi konusundaki tecrubelerinizden yararlanmak isterim. Bir suredir gozlem ve fotograflarinizi begenerek takip ediyorum. Bir sure once size ulasabilmek icin trakus sitesi uzerinden bir e_posta atmistim. Ancak sanirim bu e_posta sistemi pek etkin calismiyor. Daha once de benzer sorunlarla karsilasmistim. Bu pazar ben de Kapikiri na gitmek niyetindeyim. Eger orada olursaniz sizinle de tanismak isterim. E_posta adresim trakus sayfamda var. Gorusmek dilegiyle. Selamlar.
cevap yazın
aysem54
aysem54     |     17.11.2015 07:45:00
Güzel gözlem, Bafa gölünü sevmiştim, umarım tekrar görmek nasip olur.
Selamlar Mehmet Ali Hocam.
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     17.11.2015 14:58:00
Mustafa Bey çok teşekkür ederim. Bafa da görüşmek dileğiyle. Selamlar.
cevap yazın
kubilaykaplan
kubilaykaplan     |     17.11.2015 17:16:00
Elinize sağlık Mehmet Ali Hocam. Her ne kadar uzaklarda olsam da memleketten gelen her kaydı heyecanla okuyorum. Ben Sökeliyim. Oralardaki av baskısını çok iyi bilirim. Maalesef sayının düşmesindeki tek etken su seviyesi değil! Serçin tarafına bir kez Turgut Hoca ile gitmiştim. Arabayı gören kuş nereye kaçacağını şaşırıyordu. :((
cevap yazın
Billbergia
Billbergia     |     17.11.2015 19:42:00
Huseyin Hocam cok tesekkur ederim. Maalasef ulkemizin pek cok yerinde oldugu gibi Aydin da da doga bir saldiri altinda. Son donemde incir ve zeytin bahceleri icine acilan jeotermal santrallerinin atiklari, ozelikle Soke deki onlarca ruzgar santrali, tas ocaklari, tarim alanlarinin yapilasmaya acilmasi, doga sevgisinden nasibini almamis insanlar buralari da yavas yavas yasanmaz hale getiriyor. Daha guzel gunlerde gorusebilmek dilegiyle. Selamlar.





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT