X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184

GÖZLEM DETAY


Osmaniye, Osmaniye / Kırmıtlı-Kastabala vadisi gözlemi

1.01.2015 ozgurkalay

İlk gözlem benden olsun. 2015 yılının ilk gününde betonlardan uzaklaşıp doğada olma kararı almıştım. Gün evveli öğlene dönmek şartıyla ailemin de rızasını aldım. 01.01.2015 saat 07:00 da kalktım ilk ışıkları karşılayacaktım ama karanlık, yağmurlu... :) Yinede kendime verdiğim sözü tutmalıydım. 07:30 da hareket ettim, 10 dk. sonra alandaydım. Kapalı,kasvetli bir hava ama içimde tarifsiz bir huzur... Ait olduğum yerde oluşumdandı galiba. Fotoğraf kaydı için uygun ışık olmadığından çıplak gözle keyfini çıkara çıkara hemite köprüsüne kadar gittim. Kara Leylekleri görmek benim için sürpriz oldu. Bir de telde kurumaya çalışan kuşlar Kaya Serçesine benzettim ama emin olamadım. O yüzden gözleme eklemedim. 2 saat süren bir gözlemin ardından. Kahvaltının hazır olduğu haberiyle evin yolunu tuttum. 2015\'in doğada daha fazla vakit geçirdiğimiz bir yıl olması dileklerimle. Selamlar....

Gözlem süresi; 2 saat



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 50 Gözlenen toplam kuş adedi: 50


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
MOMO34
MOMO34     |     1.01.2015 17:42:00
Senden sonra alana biz girmişiz o zaman. Uzun zamandır gitmediğim için özlemişim. Hepten yağmur altında olsa da akşama kadar Alperen ile gezdik. Köprünün aşağısındaki gördüklerin Kaya Serçesi. Epeydir oradalar ve çayırda besleniyorlar.
Ellerine sağlık Özgür. Doğada ve mutlu bir 2015 geçirmeni diliyorum. Selamlar..
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     1.01.2015 18:59:00
Teşekkür ederim hemşerim. Geç kalmışsınız... :)
4 günlük sürede 2 arazi planı yapıyordum ama hevesim kursağımda kaldı. Hava çok kötü :(
cevap yazın
çimen
çimen     |     2.01.2015 10:17:00
Çok güzel Anlatılmış çok güzel bir gözlem olmuş,
Yılın İlk gözlemi için kutlarım, Bende Evden çıktığımda Bakalım İlk ne göreceğim (İnşallah Karga olmaz) derken Karadenizde ne görülür,Gözüme bir Martı İlişti :))
Karabaş Patkaların Tepeli olma İhtimali varmıdır acaba Özgür bey,
cevap yazın
whitesinek
whitesinek     |     2.01.2015 11:35:00
Güzel bir gözlem Özgür Bey. Yeni yıla hızlı ve kararlı girmişsiniz. 2015 de ışığınız bol olsun.

Selam ve en iyi dilekler.
cevap yazın
selbeh
selbeh     |     2.01.2015 17:12:00
Özgür abim , Doğa içinde olmak kadar huzurlu bir his yoktur.O huzuru çok iyi bilenlerdenim.

Tebrik ederim. Selamlar...
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     2.01.2015 17:17:00
Veysel hocam Karadenizin eşşiz tabiatında havayı teneffüs etmek bile yeter. Karabaş Patka olarak gözleme girdiğim kuşun görüntüsü çok kötü ayrıca epeydir buralarda. Ali ATICI abimde forumda paylaşmış, Karabaş-Tepeli ayrımı konuşulmuştu. Ben Karabaş olarak girdim ama Tepeli ise düzelteyim. Bilgi verirseniz memnun olurum. Selamlar.
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     2.01.2015 17:19:00
Can bey, Orhan kardeş teşekkür ederim.
cevap yazın
çimen
çimen     |     2.01.2015 20:09:00
Tepeli demişti arkadaşlar, Öyle düzeltelim isterseniz.
Selamlar.
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     2.01.2015 20:49:00
Teşekkür ederim Veysel hocam. Tepeli Patka olarak düzeltiyorum. Selamlar.
cevap yazın
ozlemsezer
ozlemsezer     |     2.01.2015 21:56:00
Özgür bensiz arazi yaparsın demek .başarılı bir gözlem olmuş kutlarım
cevap yazın
ays
ays     |     3.01.2015 19:27:00
Güzel gözlem için kutlarım.
Mutlu bir yeni yıl diliyorum, selamlar.
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     3.01.2015 22:06:00
Ali abi uykudan feragat etseydin :) sende olurdun.
cevap yazın
OzgurKus
OzgurKus     |     3.01.2015 22:06:00
Özmen bey teşekkür ederim. Selamlar.





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT