Bu kuşla ilk karşılaşmam yaklaşık 10 yıl önceye dayanıyor. O zamanlar vardiyalı çalışırken sabah iş çıkışı biraz rahatlayıp kafa dağıtmak için 2-3 saatliğine yakınlardaki gölete giderdim. Gölette çok kuş yoktu ama oraya giden yolu ve habitatı seviyordum. Bir gün yine sabah oraya giderken yolda görmüştüm ama kayıt alamamıştım. Uyku sersemi gördüğüm şey hayal mi gerçek mi çok da emin olamamıştım. :) İzin günümde tekrar oraya gidip onu aramıştım. Akşam üstü uzaktan da olsa görebilmiştim. https://www.trakus.org/kods_bird/uye/?fsx=2fsdl15@d&idx=165393&tit=gokce_delice O gün bugündür sonbahar-kış dönemi araziye çıktığımda hep aklımdadır bu kuş. Bu süreçte birkaç kez karşılaştım. Birden görünüp birden kayboluyordu. Kendimce hayalet benzetmesi yapmıştım. Meğer bu kuşun Amerikalı akrabasına (Northern harrier) da gri hayalet diyenler de varmış. :) Hiçbir kuş için yapmadığım kadar araziyi bu kuş için yaptım. Halen istediğim gibi bir görüntüsünü alamadım. Bu sene de geldiğini biliyorum. Hanımefendi ile karşılaştım ama henüz beyefendiyi göremedim. :) Umarım bu sezon bu hedefime ulaşırım. İzleyenlere selamlar...