Bugün Samandağ yine bomba bir tür ile ne kadar önemli bir kuş alanı olduğunu ortaya koydu. Sevgili ÖNDER KAHRAMAN ile sabahın ilk saatlerinde bu nadiratla karşılaştık. Önce Kara Taşkuşu sandım. Önder ile şaşkınlık içerisinde on saniye kadar duraksadıktan sonra, pek net olmasa da 2-3 kare çekebildim. Daha sonra sabah birlikte çorba içtiğimiz sevgili Çağan ve Soner Sabırlı alana geldiler. Çabucak Çağan a kuşu anlattık ve bekleyiş başladı. Tabii ki bizi kırmadı ve kendini gösterdi nadirat. Türkiye için böyle bir kuşu görsel arşivimize kazandığımıza çok sevinmiştik. Sonra o heyecan ve haz duygusu ile TV, basın ne varsa yaşadıklarımızı anlattık... Teşekkürler Emin, Teşekkürler Çağan siz olmasanız ne işimiz olurdu Samandağ sahillerinde... ülkemiz için adeta bir kuş görsel veritabanı niteliğindeki Trakuş arşivinde böylesi nadir bir türün ilk kaydını yapmış olmanın gururunu ve sevincini yaşıyoruz. Böylesi güzel bir hobiye katkı sağlayan başta Trakuş olmak üzere, ilgi ve emekleriyle katkı koyan tüm kuş fotografçısı arkadaşlara teşekkür ederiz.
https://www.haberturk.com/turkiye-de-ilk-kez-filistin-nektarkusu-goruldu-3761630