Öncelikle Trakus sitesine katkıda bulunmuş ve hala da bulunan herkese teşekkür ederek başlamak istiyorum çünkü yaklaşık 4 yıl önce Emin Yoğurtçuoğlu\'nun paylaşımlarından tanımıştım siteyi ve bugünkü kuş bilgim ve ilgimin büyük bir kısmını burası oluşturmuştu.
Kuşu bulma hikayeme gelirsek de aslında çok da olaylı olmadı, Memlekette olduğumda her fırsatta gittiğim dibekdere bölgesine yine gözleme gelmiştim 8 Eylül günü akşamüstü. Kuşun bulunduğu çamurluk alanda cılıbıtlar ve birkaç yeşilbacak olduğunu düşündüğüm kuş dışında bir şey yoktu uzaktan bakınca ve başta es geçip alanın diğer bölgelerini geziyordum. Dönüşe geçmeden önce ortadaki alana da belki bir şeyler çıkar diye bakmak için inmiştim ve cidden farklı pek bir şey yok gibiydi. Derken bayağı uzak bir mesafeden kuşu fark ettim, küçük halkalı cılıbıt olmaması ilgimi çekmeye yetmişti :). Başta döğüşkene benzettim biraz gagadan ötürü ama sonradan aklımı kurcaladı. tekrar baktığımda kuşu gözden kaybetmiştim fakat yan taraftaki su birikintisinde tekrar dikkatimi çekti. O zaman tanımlık karesini alabilmiştim ve hemen daha bilgililerin olduğunu düşündüğüm kuş grubuna attım görseli ve daha ben arazideyken tanım almıştı. Biraz yaklaşmaya çalıştığımda ise yanındaki cılıbıtlarla beraber kalktı ve ses verdi. O sırada merlinden ses kaydımın açık olması da iyi bir şanstı benim için çünkü kuşun sesini daha önce duymadığıma emindim ve daha önce kaydedilmiş ses kayıtlarını da dinlediğimde tanımdan net olarak emin olmuştum. Kuşa o akşam arazide daha iyi foto için yaklaşmaya çalıştığımda kalksa da alandaki otlara indiğini görmüştüm nitekim sabahına gelen kuşçularla bulmamız da çok çok zor olmadı. Gelen, heyecanıma ortak olan, tebrik eden herkese tek tek teşekkür ediyorum. benim için muhteşem bir deneyimdi. Hep birlikte daha nice nadirat kayıtlarına imza atmak dileğiyle..