Apartman görevlimiz aradı, Size bir video yolluyorum, bu kuşu tanıyormusunuz ? (*Kadıköy Göztepe Tanzimat, Bağdat cad. civarı) Evet teyit ettim, Bıldrıcın klavuzu. Efendim, Karşı apartmandaki arkadaşım yakalamış, kargalar saldırıyorlarmış, araçların tekerleklerinin arasına saklanmış, ellerinden zor aldım diyor, sizin kuş fotoğrafı çektiğinizi biliyorum, bir bakarmısınız ? Hemen ilgilendim. Arkadaş bilinçli, Murat Bey, kuşa zarar vermeden yakalamış, kuşları tanıyor, kargalar az kalsın öldürüyorlardı hayvanı, ellerinden zor kurtardım, mecali kalmamış hayvanın dedi. Baktım, son derece emniyetli bir yerde yem ve su koymuş, hayvan çok sağlıklı gözle görünür bir şey yok (serbest bırakma esnasında kaydettiğim iki kareden birisinde başından bir gaga darbesi almış olduğunu gördüm ve çok üzüldüm, sanırım bir miktar deri kalkmış, ama son derece sağlıklı olduğundan eminim) Arkadaşlarıma danıştım hemen ve akşamüstü saati olduğundan ertesi sabah delikli karton kutu içinde teslim almak üzere sözleştik. Bu gün Riva da alt çayırda sevimliyi doğaya salmak üzere planlama yaptığımı konuyla ilgili Arkadaşlarıma da bildirdim. teslim alırken iki defa kaçma teşebbüsünde bulundu dinlenmiş ve enerji doluydu ve keza araçta Riva ya götürürken, çok hareketli hayvan kutunun kapalı kapağını açarak dışarı çıktı ve salıverme öncesi araçta ben ve Arkadaşlarıma çok zor anlar yaşattı, Can Karayel Kardeşimiz yol boyu kontrol etti, aracın arka bölümünde saklanmayı tercih etti, zarar vermemek, bir an önce götürmek için yakalamak istemedik aracın içinde. Kuş fotoğraflamaya yeni başlayan değerli Arkadaşım Ali Bakkaloğlu\ nun ellerinden doğaya bırakıldı... Ve konudan haberdar olan kuş sevdalısı arkadaşalar tarafından sulak bataklık arazide sazların arasından kendisini gösterdiğinde de gün içerisinde fotoğraflandı. Gece boyunca hiç uyumadım, heyecanlandım ve endişelendim de; ilk defa böylesi bir sorumluluk alıyordum. Konuyla ilgili bir çok arkadaşım farklı açılardan konuya yaklaştılar, düşüncelerine saygı duyuyorum. Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. Sevimlinin iyice beslenerek bir iki gün içerisinde kendisine ait yaşam ortam ve düzeninde doğal yaşamına döneceğinden emin olarak; yaşadığım bu heyecanı sizlerle paylaşmak istedim. Saygılarımla. *Fotoğrafım Kuş fotoğraflamaya yeni başlayan Arkadaşım Ali Bakkaloğlu\ nun elinde, araçtan dışarı çıkarılıp sevimlinin serbest bırakılmadan hemen iki saniye öncesi kaydedildi.