Geçen yıldan beri İnegöl\ de yakın arkadaşım Ayhan ile kuru bir ağaca gece konan leylekleri planlıyorduk. Şöyle güzel bir ay olduğu gece gelip onları fotoğraflamak istiyordum. Ancak bu yılın başlarında o kuru ağacın devrildiği haberini almıştık. Neyseki çok geçmeden Ayhan bir başka leylek açan kuru ağaç tespit ettiğini söyledi.
Haftasonu Bilecik Erikli taraflarında gözlem yapıp dönüşte İnegöl\ de durup havanın kararmasını bekledik. O gün bize Murat Urhan\ da eşlik etti.
Ve o an.
Gökyüzünde yüksekte bir yerlerden süzülüp hızlıca ağaçtaki leyleklerin yanına yeni bir leylek iniyordu. Kuru ve salkım saçak bir ağaç kalın dallarında yüze yakın leyleğe ev sahipliği yapıyor.
Fotoğrafını çektiğim o an aldığım hazzı ve heyecanı unutamıyorum. Beklentim de yüksekti ve çok geçmeden yayınlanan günün akşamında The Guardian\ da günün fotoğrafı seçildi. Bir sonraki gün The Time\ da günün seçkileri arasında o gün çektiğim başka bir fotoğraf gösterildi.
Çok keyif aldığım ve sonrasında da güzel tepkilerle karşılaştığım bir çalışmaydı. Vesileyle kurumuş ağpaçların önemini de tazelemiş olduk.
Sevgili Ayhan Gürbüz\ e ithafımındır bu aya uçuş.