3 senedir kuş gözlemi ve fotoğrafçılığı yapıyorum. 3 senedir guguk kuşunu kertmek istiyorum ancak her sene sadece uzaktan sesini duymakla kalmıştım. Bugün de hayatımda ilk defa deltaya geliyorum. Tek kelimeyle hayran kaldım. Böylesine muhteşem bir alanın Türkiyede olması ve korunması muhteşem.
Gözlemimiz sabah 6.15 civarında başladı. Geceyi karavanda geçirmiştik. Erkenden uyandık ve bisikletlerimize atladık. Etraf deve ve mandalardan geçilmiyordu. Bu biraz beni korkuttu. Hatta mandalardan biri bizi birkaç yüz metre kovaladı ancak kaçmayı başardık. Geri dönerken sonunda Guguk Kuşunu fotoğrafladım. Hem de 300mm lens ile olabilecek en net haliyle. Daha sonra en büyük hayallerimden biri olan memeli hayvan fotoğraflamayı da aynı gün içinde Çakal fotoğraflayarak başardım. Kendimizi tam dönüş yoluna vurmuştuk ki üzerimizden bu güzellik geçti
Kuyruğu uzun olduğu için başta Saksağan sandık ama renkler tutuşmuyordu. Az önce fotoğrafları incelerken bu en merak ettiğimiz türe baktık ve sonuç
Beni karavanıyla buraya getiren ve arkadaşlık eden hatta beni kuş gözlemine sevgili abim Oğuz Kağan Karagöze teşekkür ederim. Samsun ilk kaydı olmalı