Baykuşlar harikadır, büyüleyicidir, inanılmazdır.
Bu yıla kadar baykuşları hiç gündüz görmemiştim. Geceleri seslerinin geldiği yere fener tutup uzun karşılaşmalar yaşamıştım lakin görüntüleme imkanım olmamıştı. Daha önce Alaca Baykuşla, sığla ormanında kamp yaparken gözgöze gelmiştik. Kamp ateşimizin hemen yanındaki dala konmuş, bizden hiç korkmamıştı. Üzerine fener tutup telefonumla video çekmiştim. Uzun süre yanımızdan gitmeyince endişelenmiştim. Biz onun orda olmasını çok değerli olarak gören insanlardık. Lakin sığla ormanın olduğu köyde en uğursuz canlı olarak biliniyordu. O bölgede yaşayanlar gördükleri yerde kovalayıp öldürmek isterler. İnsanlara bukadar yaklaşmamalı diye düşünmüştüm. Umarım iyidir. Dün sık sık kontrol ettiğimiz bir rotada mağara içindeki küçük oyuktan sesinin geldiğini duyduk. Merak edip gittiğimizde önümüzdeki ağaca uçtu. Şaşkınlığım büyüktü. Kısa bir video çekip 10kare foto aldıktan sonra rahatsız etmeden oradan uzaklaştık. Rahatsız olup o mağaradan gitmesini istemem. Kuşları bulundukları alanda sık sık görmek onların davranışlarını tanımak için harika bir imkan veriyor. umarım önümüzdeki dönemde o mağarayı bir dişi ile paylaşır. Yavrularını uçuruşunu ve beslenmesini görebilirim.
Kamera : Fujifilm Fujifilm X-S10
Objektif : Fujinon XF100-400mm F4.5-5.6 R LM OIS WR
Enstantane : 1/200
Diyafram : f/5.6
İso : 1200