Neden doğa ve doğal yaşam ?
zaferK 28.05.2026 14:49:00
Neden doğa ve doğal yaşam ?
Sizi bilemem ,ama benim doğa tutkum Doğadaki mükemmel denge ve çözüme olan hayranlığımdan geliyor
bakterisinden fil ;ya da zürafasına kadar
tüm canlılar çözüm ve yaşam mücadelesi konusunda insanlardan birkaç adım öndeler
Siyasetçi ,ya da bilmemne genel müdürünün sıkıcı bir saatlik konuşması ile ne demek istediği pek anlaşılmaz
zaten genelde anlaşılmak için değil ,konuşmuş olmak için konuşurlar
ama bir alfa kurt yukarı bakarak uuuuooouuuu diye seslendimi bütün sürü toplanır ,ne yapmak için ;nereye gidileceğini bilir,uyum içinde plan dahilinde avlarını yaparlar
Göç zamanı lider ötücü aynı hecelerden oluşan birkaç melodiyi tekrarladığında tüm sürüyü toplar ,kusursuz ve planlı bir şekilde barınacakları bölgeye giderler
Bir doğan ,ya da bir kartal havada süzülürken yerdeki avını tesbit edip mükemmel bir dalışla yakalar
çünkü gözleri insanlardan 6 kat daha iyi görür
bir köpek bizim 3-5 metreden zor algıladığımız kokuyu yüzlerce metre öteden fark eder ;öyle ki insanoğlunun hiçbir zaman algılayamıyacağı kokuları bile hissedip tepki verir
Diva sanatçımız Şaban Düztabanın bir ay sonraki konser biletleri şimdiden tükenmiş
geçiniz efendim ,ne yapacakmış ki ,birkaç şarkı söyleyecekmiş
etkileyici nağme konusunda bülbülün tırnağı olamaz be
akgözlü ,ya da çizgili ötleğenin nağmelerini kesinlikle değişmem ona
Bir defasında Necati ihtiyaç molası için yol kenarındaki ormana daldı ,tam birbuçuk saat gelmesini bekledik endişeyle
çok çok 30-40 metre uzakta iken yolunu kaybetmiş ;zar zor ulaştığında üstünden tır geçmiş gibiydi
ulan bizden utanmıyorsan kelebeklerden utan be diye çıkıştım
üremek için binlerce kilometre yol katedip belledikleri noktaya ulaşıyorlar
daha sayayımmı ?
İnsanoğlu dışındaki tüm canlılar bir şekilde doğal çözüm ve sistemlerle uyum içinde yaşarken ,insanoğlunun ömrü birbirleriyle cebelleşmekle ve doğayı tahrip etmekle geçiyor.Sonuç ;birkaç egemen mutlu azınlık dışında her yerde kaos
değermi ?????
Her şeye rağmen insan gibi yaşamayı başaran tüm insanlara selam olsun
İYİ BAYRAMLAR