X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3185

FORUM

Neden doğa ve doğal yaşam ?

zaferK zaferK 28.05.2026 14:49:00
Neden doğa ve doğal yaşam ?
Sizi bilemem ,ama benim doğa tutkum ‘’Doğadaki mükemmel denge ve çözüm’’e olan hayranlığımdan geliyor
bakterisinden fil ;ya da zürafasına kadar
tüm canlılar çözüm ve yaşam mücadelesi konusunda insanlardan birkaç adım öndeler

Siyasetçi ,ya da bilmemne genel müdürünün sıkıcı bir saatlik konuşması ile ne demek istediği pek anlaşılmaz
zaten genelde anlaşılmak için değil ,konuşmuş olmak için konuşurlar
ama bir alfa kurt yukarı bakarak ‘’uuuuooouuuu’’ diye seslendimi bütün sürü toplanır ,ne yapmak için ;nereye gidileceğini bilir,uyum içinde plan dahilinde avlarını yaparlar

Göç zamanı lider ötücü aynı hecelerden oluşan birkaç melodiyi tekrarladığında tüm sürüyü toplar ,kusursuz ve planlı bir şekilde barınacakları bölgeye giderler

Bir doğan ,ya da bir kartal havada süzülürken yerdeki avını tesbit edip mükemmel bir dalışla yakalar
çünkü gözleri insanlardan 6 kat daha iyi görür
bir köpek bizim 3-5 metreden zor algıladığımız kokuyu yüzlerce metre öteden fark eder ;öyle ki insanoğlunun hiçbir zaman algılayamıyacağı kokuları bile hissedip tepki verir

Diva sanatçımız Şaban Düztabanın bir ay sonraki konser biletleri şimdiden tükenmiş
geçiniz efendim ,ne yapacakmış ki ,birkaç şarkı söyleyecekmiş
etkileyici nağme konusunda bülbülün tırnağı olamaz be
akgözlü ,ya da çizgili ötleğenin nağmelerini kesinlikle değişmem ona

Bir defasında Necati ihtiyaç molası için yol kenarındaki ormana daldı ,tam birbuçuk saat gelmesini bekledik endişeyle
çok çok 30-40 metre uzakta iken yolunu kaybetmiş ;zar zor ulaştığında üstünden tır geçmiş gibiydi
’’ulan bizden utanmıyorsan kelebeklerden utan be’’ diye çıkıştım
üremek için binlerce kilometre yol katedip belledikleri noktaya ulaşıyorlar
daha sayayımmı ?
İnsanoğlu dışındaki tüm canlılar bir şekilde doğal çözüm ve sistemlerle uyum içinde yaşarken ,insanoğlunun ömrü birbirleriyle cebelleşmekle ve doğayı tahrip etmekle geçiyor.Sonuç ;birkaç egemen mutlu azınlık dışında her yerde kaos
değermi ?????
Her şeye rağmen ‘’insan gibi yaşamayı başaran’’ tüm insanlara selam olsun
İYİ BAYRAMLAR



zaferK zaferK 30.05.2026 12:19:00

Mutlu bayramlar Basri bey ,selamlar...

bakcasoy bakcasoy 29.05.2026 23:49:00

Çok güzel ve anlamlı bir bayram yazısı olmuş Zafer hocam, elinize gönlünüze sağlık. Mutlu bayramlar...

zaferK zaferK 29.05.2026 13:33:00

Selamlar...iyi bayramlar...

gervaqo gervaqo 28.05.2026 23:28:00

Çok doğru Zafer abi, mesela ötücü kuşların gün ağarırken verdikleri konserin keyfini değme sanatçının konserinde bulamazsın.

zaferK zaferK 28.05.2026 19:10:00

Teşekkürler Yasemin hanım ,görüşmek dileği ile selamlar...

jasmin jasmin 28.05.2026 18:33:00

Zafer hocam, size canı yürekten katılıyorum. Çok güzel dile getirmişsiniz, hergün hayvanlar hakkında yemi şeyler öğrenmek , onları heyecanla başkalarına anlatmak bana heyecan veriyor. İnşallah Gediz deltasında sizinle tekrar bir arazi yaparız.

Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT