X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3185

FORUM

Nikon Z8 mi Z9 mu?

Hidoshi61 Hidoshi61 24.01.2026 22:48:00
Selamlar herkese

Halihazırda nikon d810 ve tamron 150-600mm ekipman kullanıyorum. Diğer nikon lenslere de sahibim.
mikonun z8- z9 makineleri arasında gidip geliyorum.
Özellikle makinedeki titreşim engelleyici, yüksek fps, netleme sistemi olarak yeni aynasızlar beni cezbediyor.
Bu konudaki tecrübeli hocalarım çoktur, sizin fikirleriniz de benim için değerli.
Sebebleriyle alınır alınmaz veya daha mantıklı çözümlerinize duymak isterim. İyi günler herkese...


Hidoshi61 Hidoshi61 5.04.2026 19:58:00

Teşekkürler hocam. Z9 bütçeyi zorluyor maalesef. Bütçe sorun olmasa Z9 600mmf4 yapıtırır geçerdim:))

kaptanselcuk kaptanselcuk 5.04.2026 16:37:00

Merhaba, her iki makineyi de aktif kullanıyorum. Z8 daha hafif ve oldukça rahat bir gövde; Z9’u çok aratmıyor. Z9 ise daha agresif bir makine; odaklama ve takip sistemi daha stabil, üzerindeki lensin performansını sonuna kadar kullandırıyor. Ancak gövde olarak ağır. Bütçe uygunsa Z9’u şiddetle tavsiye ederim.

Hidoshi61 Hidoshi61 4.04.2026 23:09:00

Ekipman gayet iyi memnunum da Zafer hocam. D810, 10 yıldır hakkını rahatlıkla verdi. Gövdede titreşim engelleyici, yüksek fps ve yeni netleme sistemleri( kuş takibi-özellikle göz takibi) gibi konularda aynasızlar cezbediyor. Elde çekimde biraz zorlanıyorum tabi tecrübe ile geliştireceğim.

zaferK zaferK 3.04.2026 22:34:00

Elindeki ekipmanlar kendini kanıtlamış kaliteli ürünler Hidayet...ama illa aynasıza geçmek istiyorum ve ekonomik olsun , crop sensörlü de olabilir dersen , sana memnun kalacağın bir seçenek söyleyeyim ; NIKON Z50 II NIKON Z 180-600mm.Selamlar...

Hidoshi61 Hidoshi61 1.04.2026 20:07:00

Teşekkürler hocam hala karar veremedim. Gövdeyi yenilemeyi istiyorum aslında duruma göre lensi de ekleyeceğim. Bütçe sorun maalesef:)

sener sener 1.04.2026 15:13:00

Ben de Nikon Z8 derim, fiyat avantajı için. Naçizane tavsiyem aslında makinaya değil de lense odaklanmanız olur. Söylenildiği gibi Nikon cephesinde Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 lens en uygun fiyatlı alınabilecek akıllı seçenek. Nikkor Z 400mm f/4.5 lense de bakardım. Bütçe imkan verirse Nikkor Z 600mm f/6.3 çok daha iyi olur. Daha fazla bütçelere de daha iyi lensler mevcut tabii; örneğin Nikkor Z 600mm f/4 tc gibi.

Hidoshi61 Hidoshi61 27.01.2026 17:37:00

Teşekkürler hocam son bir karar vermedim beklemedeyim.

ndemiral ndemiral 27.01.2026 08:03:00

Merhabalar, çok deneyimli değilim ama ben de aynı kararı verirken Z8'in daha hafif olması tercihimde en büyük etken oldu. Pil ömrü yetersiz ancak 1-2 tane yedek pil ile bu sorun çözülebilir. Nispeten daha ucuz bir lens olan 180-600 f5.6-6.3 ile başlangıç aşamasında beni fazlasıyla tatmin ediyor. Kuş fotoğrafçılığında önemli Pre-release özelliğinin sadece jpeg desteklemesi sorun gibi ama ileride bir firmware ile raw desteği geleceği bekleniyor. Canon R5 M2'yi de inceledim ancak buffer kapasitesi Z8 kadar iyi değil , lens konusunda çok kısıtlı olması ve Nikon alışkanlığım nedeniyle Z8'e karar verdim. Aceleniz yoksa bekleyip Z9 M2'yi de görmenizde fayda olabilir.

Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT